søndag den 18. oktober 2009

Niels Bugges Kro

Da Henrik fyldte år i slutningen af juli måned fik han et gavekort på en "weekendoplevelse" uden børn og hunde. Den er nu blevet indkasseret. Det har bare været en ufattelig dejlig weekend.


Fredag eftermiddag chekkede vi ind på Niels Bugges Kro, hvor vi blev budt velkommen af velanrettet frugt og champagne. Vejret var desværre ikke særlig fantastisk om fredagen, men sidst på eftermiddagen blev det dog opholdsvejr, så vi kunne komme ud og se på noget af den fantastiske natur, som kroen er placeret i.



Fredag aften fik vi en fantastisk 3 retters menu, og vi sad faktisk i restauranten i 3½ timer, hvor vi bare nød den fantastiske og velsmagende menu og dertil en virkelig lækker vinmenu - aldrig tidligere har jeg fundet en vinmenu SÅ stor en smagsoplevelse. Det skadede jo bestemt ikke totaloplevelsen, at en lille "småfimset" fransk tjener med tydelig fransk accent ydede en særdeles charmerende betjening under middagen.



Lørdag stod vi op til et rigtig flot vejr, så efter at have nydt en dejlig morgenbuffet, så begav vi os ud på et par timers gåtur i terrænet omkring kroen. Faktisk var det "Troldeslugten", der ligger bag kroen, som for et par måneder siden "solgte" denne weekend til mig.


For et par måneder siden var jeg havnet ved kroen, fordi Charlie havde haft særdeles dårlig mave i bilen en dag, hvor jeg havde hundene i bilen, mens jeg var på job. Efter at have holdt i Viborg City og havde rengjort bilen med hvad-jeg-lige-havde-ved-hånden, så kørte jeg ud mod Dollerup Bakker for at få luftet (læs tømt) Charlie.

Da jeg trådte om bag den lille kro ved vejen, stod jeg i Troldeslugten og var lige ved at sætte mig på halen. Det var bare så smukt. Denne smukke natur måtte jeg bare vise Henrik. Så stedet blev valgt i dette øjeblik.



Så man kan vel sige, at der sjældent er noget, som er så skidt, at det ikke er godt for noget. Vi havde i hvert fald et fantastisk lækkert ophold, hvor vi fik tanket op på kærligheds- og energikontoen.

3 kommentarer:

  1. Hey flot hårfarve du har fået. Det ser hammergodt ud.
    Hvor lyder det dejligt med sådan en tur bare jer to. Det har erik og jeg desværre aldrig fået taget os sammen til.

    SvarSlet
  2. Så arangér det nu netti.. Der er rigtig rart at blive overrasket, og det sker jo ikke af sig selv.

    SvarSlet