mandag den 11. november 2013

Iagttagelser i flokken

Da jeg har haft flest hanhunde, har jeg ikke den store erfaring med løbetider, og hvilken indflydelse det har på flokken. Diva var steriliseret, så hun gav ingen reaktioner i min flok pga sit køn.

Men gamle Charlie er jo helt ved siden af sig selv, når Ninja er i løbetid, og han kan være en pestilens for hele familien. Nu har MicMic startet sin første løbetid. Dvs hun er på 14. dagen i dag.

Bare fordi man er gammel, er ens drifter jo ikke slukket
Charlie synes jo, at hun er ualmindelig lækker, og MicMic fatter intet. Den første dag bed hun lidt ud efter ham, da han pibede dansede rundt om hende. Nu forsøger hun at ignorere ham eller bevæge sig væk fra ham. Somme tider leger hun lidt med ham. Ja, de får naturligvis ikke lov at være sammen uden opsyn af mig.

Ninja går imellem (MicMic stress-napper i Ninja)
Men ganske overraskende er der også en anden i flokken, der "holder øje" - og ikke mindst griber ind, hvis det bliver lidt for "spændende". Ninja brummer højlydt af Charlie, når han bliver lidt for "smart", og hun ses også ilende til for at kile sig mellem Charlie og MicMic. Faktisk har Charlie også inkasseret sig en "markering" eller to, fordi han ikke respekterede hendes "anvisninger".

Charlie bliver lige "guidet" en anden retning

Når det så ikke hjælper, skruer Ninja bissen på
Samtidig vil jeg sige, at Ninja også "forsvarer" MicMic, når min flok er sammen med andre hunde, og hun vurderer, at "gæsten" er for vild ved MicMic. Alligevel synes jeg, at det er underligt, at hun blander sig i flokkens "forplantningsmuligheder". Har nogen af mine hundevenner oplevet det samme i deres flok??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar