mandag den 4. april 2016

Overbærenhed

I dag modtog jeg en SMS fra en af de lokale bønder.

Dagens SMS

Der er vel ingen, der nyder, når landmanden kører kører gylle ud, for det kan da forpeste udluftning, vasketøj og havehygge. Men når man køber en ejendom med marker på tre sider af grunden, så er det jo, hvad man rimeligvis kan forvente.

Siden landmanden har indført denne praksis med at "advare" om, at der køres gylle ud, så kan jeg dog mærke, at jeg er lidt mere overbærende overfor denne begivenhed, for jeg ved jo godt, at landmanden ikke gør det, fordi han ønsker at genere folk. Det gør jo også, at jeg kan undgå at hænge 3 maskinfulde vasketøj ud på tørresnoren, inden jeg kører hjemmefra, og komme hjem til en bunke ildelugtende vasketøj.

Vores udsigt mod sydvest

Det er vel lidt lige som, når folk hænger en seddel op i opgangen om, at de holder en fest på lørdag og på forhånd undskylder, at de kan komme til genere de øvrige beboere i opgangen. Det er vel også en slags hensyn, selvom festen måske ikke er lige så "nødvendig", som det at køre gylle ud er for landmanden.

Eller lidt som, hvis man har en dårlig dag og siger til sine kolleger, at man ikke lige er i superhumør den dag og derfor er lidt mut. Så kan de tage deres forholdsregler og spare på kække bemærkninger den dag og måske være lidt ekstra omsorgsfulde.

Det er faktisk utroligt, hvad kommunikation kan gøre.....

1 kommentar:

  1. Det er dog en meget venlig nabo du har dig😀
    Og hvor jeg enig i din beretning omkring hvor meget kommunikation betyder😉

    SvarSlet