onsdag den 1. juni 2016

Arbejde først, fornøjelse bagefter

Det blev rimelig sent, inden jeg var hjemme fra stævnet i Hvalsø, og selvom jeg skulle retur til Sjælland igen mandag morgen, så ville jeg altså bare gerne have en dag hjemme sammen med familien, inden jeg igen skulle til Sjælland igen.

Jeg var lidt bombet, for jeg var kommet hjem på anden side af midnat. Jeg fik dog snøvlet mig afsted efter morgenbrød, og forsøgte at danne mig nogle tanker om, hvad søndagen skulle gå med. Jeg ville gerne have sat skik på lidt af hjemmet. Sådan lige luge det allerværste rod væk og ikke mindst slå den efterhånden ret høje græsplæne, men jeg ville også gerne hygge med familien i det gode vejr.

Så inspireret af en af mødrene til en af Silas´ klassekammerater, så blev det sådan, at hele familien skulle "lave noget", inden vi alle kunne slappe af sammen. Silas plejer ikke at være meget for at yde og det er som om, han virkelig skal se en idé med at udføre noget. Vi talte lidt om opgaverne, og Silas bød straks ind på græsslåning. Det er også sådan en dejlig håndgribelig opgave, og når man har en rimelig voksen have, så går der også noget tid med det.

Silas slår græs
Henrik og jeg fandt nogle andre aktiviteter og så kløede vi ellers alle på. Vi havde aftalt halvanden times intens arbejdsindsats, og så skulle vi alle stoppe. Vi overskred nok 20 minutter, da vi også lige skulle have plantet blomster i krukkerne oppe ved vejen.

Kunsten er at finde den rette tidsramme, og hvis jeg lige skal evaluere på det, så må jeg måske nok indrømme at 60 minutter havde været mere passende end 90 minutter. Det var lidt svært at holde gejsten oppe på Silas til sidst, og det var jo ikke meningen.


Krukkerne ved vejen vandes
Så spiste vi vores frokost og snakkede om, hvad vi skulle lave sammen om eftermiddagen. Silas foreslog en tur i Dyrehaven. Vi pakkede lidt forsyninger og kørte ud i Dyrehaven og gik en dejlig tur.

Chokoladeboller fra Lagkagehuset er mums
Vejret var aldeles skønt og naturen i Dyrehaven er fantastisk. Som jeg gik der og var bagtrop på vores lille familieudflugt følte jeg mig meget taknemmelig og glad for, at jeg var kørt hjem lørdag aften efter første stævnedag (selvom flere agilityfolk var helt uforstående over at jeg ikke tog stævnedag nr. 2 med også), men jeg var sådan set næsten tvunget til at køre hjem, da jeg skulle hente noget på Vestfyn mandag morgen, som jeg skulle bruge ude hos den første kunde.

Travetur i Dyrehaven

Perfekt søndag!
Det var en søndag, hvor der både blev udrettet noget, men også bare hygget sammen. Jeg må helt sikkert bruge kollektiv "Arbejde først, fornøjelse bagefter" en anden gang, hvor kabalen har svært ved at gå op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar