søndag den 9. juli 2017

Stævnetræt... .

Jeg kunne egentlig godt mærke det komme snigende. Sådan et lidt ambivalent forhold til at skulle til stævne. Sidder og kigger på stævnekalenderen og tænker, at det der og det der stævne vil jeg gerne til, og vil måske lige frem slet ikke undvære. Og så alligevel ikke have helt lyst, når jeg skulle afsted, men alligevel været til stævnet, koncentreret mig om løbene og været ok med at være der. Der er ingen, der tvinger mig afsted til stævner. Kun mig selv, der gerne vil være med til det hele....

Men hvorfor lige pludselig så stævnetræt? Måske har jeg været lidt rigeligt afsted til stævner. Måske er det nogen gange for meget at ræse rundt med to hunde, som ofte skal løbe samtidig i hver sin ring. Nogle stævner er værre end andre på det punkt.

Grundet min ansøgning til landsholdet var der også et par stævner/weekender, som jeg også lige måtte sætte ekstra i kalenderen. Jeg var 5 dage i Holland for at være med til WAO. Super oplevelse! Alt i alt, så har jeg haft mange gode agilityoplevelser. Jeg har egentlig også nået de få målsætninger, som jeg havde for sæsonen, men jeg har også været meget afsted, og det er måske derfor jeg er lidt mat i koderne lige nu.

De her to kan holde mig igang til stævnerne
Da jeg var til stævne i DCH Harlev i sidste weekend, havde jeg ubeskrivelig svært ved at få pakket campingvognen, så vi kunne komme afsted. At regnen silede ned hele fredag motiverede mig selvfølgelig heller ikke ligefrem. At vade ud og ind med bagage i bil og campingvogn, når det pisser ned, tiltaler mig ikke, og heller ikke at pakke ud i det vejr. Men vi kom da afsted hele familien, men havde ikke travlt, for vi vidste godt, at fredag aften ikke ville byde på hygge udenfor campingvognen pga vejret. Så vi ankom først omkring kl 21.20. Så lidt uheldigt var der låst til toiletter og vand, indtil næste morgen. Vi klarede os dog gennem natten alligevel.

Lørdag var der til gengæld lækkert sommervejr. Ikke helt hvad vejrudsigten havde stillet os i udsigt, men det var da rigtig lækkert med godt vejr. Jeg ræsede i pendulfart mellem de to ringe, hvor det ene løb afløste det andet. Det er til tider lettere stressende at løbe med to hunde i hver sin klasse og hver sin størrelse. Jeg håber dog, at det hjælper lidt, når de begge er i klasse 3. Set ud fra hvor hektisk det er at løbe med Ninja og MicMic til de samme stævner, så har jeg da slet slet ikke travlt med at komme igang med Fuji til stævnerne. Kan slet ikke se, hvordan det skulle kunne lade sig gøre at løbe med hende også.

Ninja
Foto: TDK Foto
Når man skal ræse rundt mellem ringene og gerne være to steder på een gang, så er søde og fleksible indsendere guld værd. Heldigvis var det også sådan nogle personer, der passede indsendertjansen i DCH Harlev. Tak til dem. De gjorde det lettere for mig. Jeg mødte som sædvanlig kun hjælpsomme hjælpere (måske ligger det ligesom også i ordet...?!) Der var godt nok en enkelt undtagelse med en episode med en ikke specielt forstående hjælper i en af ringene. Han havde af en eller ander grund set sig særdeles arrig på mig. Jeg aner ikke, hvem han er og hvorfor han i virkeligheden var så arrig, så jeg lader det ligge her. Jeg kunne se, hvordan vi kunne misforstå hinanden, men jeg fik ikke muligheden for at gå i dialog (den pågældende hjælper afviste dialog).

Jeg synes ikke, at jeg har for vane at lægge mig ud med folk til stævnerne. Jeg værdsætter faktisk, at folk vil bruge deres fritid på at være hjælpere, dommere osv til stævnerne. Uden dem kunne stævnerne ikke afvikles. Derfor forsøger jeg også i alt mit stress og jag at opføre mig pænt og ydmygt overfor hjælperne. Husker at sige tak, når de yder mig fleksibilitet, række hånden i vejret, når de siger mit navn for informere folk om startrækkefølgen eller "overdrage" mig til dommersekretæren. Hvis jeg kommer til at opføre mig mindre hensigtsmæssigt, så er jeg ikke for "fin" til at stikke en undskyldning og en evt. forklaring. Jeg ved, at jeg er en af de personer, som let kan blive "stævnestresset" og komme op og køre. Jeg ER konkurrencemenneske, og jeg forsøger at være fokuseret på det løb/den bane, som er foran mig. Jeg er heldigvis blevet meget bedre til at tøjle det, og mener, at det hverken skal gå ud over hjælpere, konkurrenter eller hundene. Der kan ske mange mærkelige ting, når man propper 100 konkurrencemennesker sammen på et lille område, men alle bør behandle hinanden med respekt (som de fleste agilityfolk da også gør).

Overvejende sol over stævnearealerne, dog med få mørke skyer....
DCH Harlev fik stævnet til at glide meget glat, og trods mange deltagere, så var vi tidligt færdig begge dage. Så godt nok var der ikke "god tid" om dagen, men det var der så til aften. Jeg var så heldig, at både Silas og Henrik var taget med til stævnet, så dem kunne jeg hygge med lørdag aften, hvor det jo var det fineste sommervejr.

Sommeraften på campingarealet.
Vi var kun to campister, så der var masser af plads
DCH Harlev er fantastisk gode til at finde lækre sponsorpræmier. For to år siden vandt jeg til præmieoverrækkelsen bl,a fribilletter til Fregatten Jylland og fribilletter og turbånd til Tivoli Friheden. I år kunne man også vinde det samme og mange andre lækre præmier, men det var ikke nok at gøre sig umage på agilitybanerne for alle de ikke-hunderelaterede præmier var havnet i det amerikanske lotteri.

Inden jeg havde set mig om, havde jeg købt for kr. 200 lodder i det amerikanske lotteri. Men jeg vandt også mange lækre ting: 2 fribilletter til Ree Park, 2 fribilletter til Fregatten Jylland, Weber køletaske, rygsæk, håndklæde, sportstaske, gavekort til MacDonalds, en pose lækker the, to drikkedunke. Det var da nogle meget heldige lodder, jeg fik fisket op af bowlen.

Jeg fik også løbet 5 førstepladser hjem ud af mine 8 gennemløb. Ninja vandt spring åben lørdag og agility 3 søndag. MicMic vandt spring 1, agility 1 og spring åben om lørdagen, og så var jeg oppe til et par sekundære placeringer også. Præmiebordet var så mest foder, men jeg fik også et par spande godbidder fra Maxi Zoo og noget kosttilskud. Det kan godt være lidt svært, når præmiebordet rummer så meget foder, når man har et "fast forhold" til et bestemt fodermærke. Men heldigvis kan jeg afsætte foderet på anden vis, så præmierne går nu ikke til spilde. Uanset hvad, så var der mange flotte præmier, takket være et stort sponsorarbejde.

Sikke en præmiehøst!!
vundet på held og dygtighed i en blanding

Da jeg kørte hjem fra stævnet sidste weekend, så var det med en følelse af, at jeg nu gik på en tiltrængt stævneferie. Gudskelov havde jeg ikke meldt mig til Dania Cup. Da der fredag begyndte at tikke statusopdateringer ind på facebook fra agilityvenner, der var ved at gøre klar til at køre mod Sjælland, så blev jeg næsten helt stresset ved tanken om, hvordan det ville have været, hvis jeg også lige skulle pakke til en uge derovre. Henrik havde ellers inden tilmeldingsfristen sagt, at hvis jeg havde lyst til at tage afsted, så skulle jeg da endelig gøre det. Det var jo rart nok med den tilkendegivelse, selvom jeg altså ikke greb opfordringen. Det er mange fede ting ved at tage til ugestævner, men i år er jeg mæt. Havde jeg været til Dania Cup, så havde jeg helt sikkert hygget mig med det, men nu hvor jeg ikke er med, så følger jeg med på sidelinjen via Facebook, men jeg er ikke det fjerneste misundelig.

Når jeg føler sådan lige nu, så det er jo heldigt nok, at hele sommeren ikke er spækket med hund og stævner. Faktisk er der nærmest ingen sommerplaner, og jeg tror det er første gang, at der faktisk ikke er eller bliver en hundeplan i ferien. Vores sommerferie ligger HELT åben, men vi finder da nok ud af noget at bruge ferien på. Jeg kan i hvert fald altid ryste nogle gode ideer ud af ærmet. Måske en tur med campingvognen i DK, måske en tur til Tjekkiet eller Østrig, måske svinge en malerpensel, måske rykke græsplænen lidt i stykker, så den kan blive til en bedre agilitybane.... Ja, der er da muligheder nok.

Nu vil jeg bare holde et lille stævnebreak, inden efterårsæsonen pludselig er der. Så er vi nok klar igen i løbet af august, når vi (læs: jeg) lige har trukket vejret. Imens kan jeg hygge sammen med min dejlige familie. Det nyder jeg også.

Hele familien igang med praktiske opgaver
I denne weekend har vi været igang med de praktiske opgaver, som der også følger med at have hus og have. F.eks slå græs, skifte tag på et skur, rydde op, sortere ting, smide ud, sætte overskydende ting til salg/bortgives.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar