tirsdag den 3. februar 2009

Det ligner "frihed"

Igår var Silas og jeg i Legelandet.dk i Vejle sammen med en række familier fra H2 (den afdeling vi er tilknyttet på OUH). Silas kan godt nok ikke lege i den forstand, men det er en befrielse at kunne bevæge sig frit rundt i legelandet med Silas, og han får en del andre indtryk end bare derhjemme. Og så er det rart at befinde sig blandt andre, som er i samme båd. Vi forstår jo hinandens verdener. Vi fik også talt en del om overlægens ringe kommunikationsevne. Jeg er ikke den eneste, der har problemer med at få svar på mine spørgsmål eller bare at forstå, hvad det er, overlægen siger.

Det er dejligt, at legelandet åbner dørene for os (pga isolationsreglerne er det et lukket arrangement kun for os). Arrangementet er en underskudsforretning for dem, men det er bare så meget værd for os, der lever under isolationsreglerne.

Heldigvis er der et par foreninger, der gør et stykke arbejde for at lette hverdagen for kræftramte familier (eller familier som os, der er ramt af en sygdom, som ligner kræft). Vi er medlem i Foreningen Cancerramte Børn, som laver en del lukkede arrangementer; biografture, legelandsture, skiferier, weekendarrangementer og sommerhusophold. De tilbyder kort sagt en bred vifte af arrangementer til alle typer familier.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det skønt at der er folk der gider lave sådan et arrengement, for det må være guld værd at komme ud og lege "normale" eller bare det at tale med andre, som har et sygt barn. Jeg kan forestille sig at Silas har suget til sig :)

    SvarSlet
  2. Sådanne arrangementer er guld værd - de betyder så meget og som du skriver - så er man blandt ligesindet der bare ved hvordan man har det....Du og ikke mindst Silas er i mine tanker. Jeg ønsker ham det bedste :-)

    SvarSlet