lørdag den 5. juni 2010

Flyveklar?!

I aftes var jeg til forældreaften på den efterskole, som Tobias skal starte på til august. Der går kun to måneder, så flyver min lille "fugleunge" jo på en eller anden facon fra reden. Jeg glæder mig vildt på hans vegne og er glad for, at jeg er i stand til (økonomisk) at give ham den oplevelse, som jeg tror, det er at gå på en efterskole. Desværre fik jeg ikke selv muligheden.

Jeg tænker en del på, om jeg nu har "pakkket hans rygsæk godt nok". Er han godt nok rustet til at klare sig "selv" så langt væk hjemmefra (efterskolen ligger 2 timer og 20 minutters kørsel fra Haderslev). Men mon ikke?! Faktisk synes jeg, at Tobias har så mange gode ting med i sin rygsæk, så nu kommer det jo virkelig til at stå sin prøve, om han formår at bruge dem rigtigt og fornuftigt.

Ligeså meget som jeg glæder mig til hans efterskoleophold, ligeså meget ved jeg, at jeg kommer til at savne ham. Tobias sætter en særlig kolorit på vores hverdag med sine pudsige teenage-betragtninger, sine gode energi og hans dejlige humor. Men vores børn har vi jo kun til låns og vupti, så er de jo næsten voksne (de synes selv, at de er MERE end voksne), og man bliver nødt til at slippe dem og lade dem stå på egne ben.

Efterskolen er Rydhave Slot

1 kommentar:

  1. Tak for besøget. Det var vildt hyggeligt. Uha jeg deler din opfattelse mht efterskole næste år. Her d 17. skal vi besøge Anna Cecilies.
    Husk vi er ikke så langt væk hvis han får brug for noget...andet en penge hihi.

    SvarSlet