torsdag den 18. maj 2017

WAO - del 1

Det var dejligt, at det endte med at flaske sig, så jeg kunne komme med til Holland og løbe WAO. Fordi jeg nu havde stået lidt på pauseknappen derhjemme, så gik jeg faktisk først igang med at putte ting i tasker mm. onsdag morgen ved 7-tiden. Men jeg havde da pakket færdig, da Trine hentede mig kl 09.30.

Så trillede vi ellers dernedaf. Jo længere sydpå vi kom, jo varmere blev der. Da vi holdt ind for at spise vores frokost var der enorm lummert og ca 28 grader. I Putten, som var vores destination var temperaturen 30 grader. Det var godt nok lummert at gå i seng, og man kunne nok have drømt om aircon på værelset.

Frokost på vejen
Det var ellers et meget hundevenligt hotel, hvor man også følte at ens hund var meget velkommen, og at man blev taget seriøs ift sit ærinde hernede.

Fin velkomst
Et lille brev med held og lykke samt lidt legetøj til hundene
Torsdag middag var der dyrlægetjek ude ved det store ridecenter, hvor WAO skal holdes. Der der dyrlægetjek var nu vist mest et ord. Men måske var det en dyrlæge, der scannede chippen?! Jeg ved det ikke. Men det eneste, der foregik var, at chippen blev scannet og hundene skulle måles. MicMics officielle WAO mål var 34,70 cm, så der var ingen tvivl om hendes placering i klassen 400, hvor hundene mellem 32 og 41 cm skal løbe (springhøjde 40 cm).

Derefter havde vi 20 minutter til træning i hallen, så vi kunne prøve forhindringer og underlag. Hjul og flyvspring virkede lidt anderledes end det vi er vant til, men det gav nu ikke nogen problemer. Underlagt var fint. Det virkede som rimelig fast strandsand med noget fleeceagtigt blandet i.

Vi fik teste alle forhindringer og MicMic var godt tændt. Hun var faktisk lidt ustabil på balancen. Hun havde et fint fint felt, men markerede ikke altid helt som jeg ønskede det, men jeg er lidt i tvivl om det kan være, fordi hun havde lidt sand på poterne, hvilket man ikke rigtig kan undgå med det underlag. Desuden var vippen lidt tung, men det gik med det hele, og jeg var tilfreds med træningen.

Hallen med hovedringen
Vi kørte tilbage mod hotellet, handlede lidt ind på vejen og købte også en is. Sådan en is spiser som jeg, er da nødt til at tjekke isen ud, når jeg kommer i byen. Det var en isbar med hjemmelavet is i lange baner.


Det kan godt være svært at vælge....
Efter at have slappet lidt af på hotellet, så kørte vi retur til ridecentret, hvor der nu var indmarch. Ganske festligt og flot pyntet hal, men lidt publikumsfattig. Selvom det måske ikke er den store publikumsmagnet, så er jeg sikker på, at vi nok skal få nogle sjove og begivenhedsrige dage herned, når vi skal løbe de næste tre dage. 

Vi er klar!
Imorgen går det løs med et agilityløb, snookerløb og et springløb. Hvis nogen har lyst til at kigge med live, så er det gratis via dette link

Ingen kommentarer:

Send en kommentar