mandag den 2. januar 2012

Året der gik - 2011

For første gang i 4 år synes jeg, at jeg kan se tilbage på et år uden de store og skelsættende begivenheder. Bare sådan et helt almindeligt år, hvor vores liv ikke er blevet vendt op og ned, som især sygdom de sidste 4 år har gjort det.

Vi nyder især, at der er stabilitet omkring Silas og hans sygdom, for han har jo ikke været ret heldig de første par år af hans liv, og det er skønt, at se ham godt på vej i trivsel og udvikling.
2011 har virkelig været familiens år. Jeg har nydt de mange små ferier, vi har holdt sammen og nydt, at Tobias har ønsket at deltage i vores små og ikke særlig eksklusive ferier, men der er også blevet tid til lidt andre ting i årets løb.

Januar:
Vi gik 2011 i møde hjemme på Havvejen til en stille og roligt nytårsaften. Måneden bød på et par af de få agilitykurser, som jeg deltog på i 2011. Det har været svært at sætte sig op til at løbe stævner/kurser med Echo, som jo er flyttet herfra, og Ninja har ikke været klar til den store kursus- og stævnedeltagelse.
Vinteren var hvid, meget hvid og der lå masser af sne, og det var som om det hele besluttede sig for at smelte på een dag. På grund af en meget ringe vandløbskonstruktion i grøfterne udenfor vores grund, så fik vi fornøjelsen af masser af smeltevand i haven, som endte med at løbe ind i huset, hvor det stod blankt på gulvet.

Februar:
Månedens klare højdepunkt var vinterferien, hvor vi opholdte os i Henriks forældres sommerhus. Det var en smuk og kold uge. Der var en bidende kulde, men der var også utrolig flot på Lundø. Sommerhusferier er bare altid så hyggelige, synes jeg. Det er bare helt anderledes end at opholde sig derhjemme, for i et sommerhus er vi bare mere sammen og hygger bare sammen alle 4. Eftersom vi sjældent er sammen alle fire pga Tobias´ efterskoleophold, så nyder jeg det så ubeskriveligt meget.

Marts:
En stille og rolig måned uden de store begivenheder. Sådanne måneder kan man også sætte pris på.

April:
Efter en lang kold vinter, så kom der pludselig et fantastisk forårsvejr, som vi spenderede på forkælelse - dels på et lækkert hotelophold for Henrik og jeg på Hotel Baltic. Hele familien blev i påskeferien forkælet med en campingferie på Hesselhus Camping, hvor det pludselig nærmest var sommer. I hvert fald var der fra den ene dag til den anden over 20 grader, og vi måtte køre til Silkeborg og købe sommertøj, for det var ikke lige det, som vi havde pakket.

Maj:
Jeg indløste min julegave fra Henrik, som var en forkælelsesweekend, som var hemmelig. Jeg blev bortført til det nordjyske, hvor vi havde en rigtig dejlig weekend på bl.a Gl. Vraa Slot. Det var så dejligt bare at have tid til hinanden, og det gjorde da bestemt ikke noget, at det også var en af de weekender med dejligt vejr.

Echo og jeg deltog også til agilitystævne i Løgumkloster, og Diva fik et par løb i senior. Sikke en præmiehøst og stævnet i Løgumkloster er bestemt værd at køre efter, hvilket der også var en del, der gjorde.

Juni:
Det var en rigtig skøn måned. Først og fremmest hev jeg den største ordre hjem nogen sinde. Jeg ved,at jeg ikke kom sovende til den, og arbejdsmæssigt fylder den stadig en del for mig med klargøring osv. Men jeg går stadig på sagen med krum hals og er stolt af, at have hevet ordren hjem.

Vi nød også en lille mini-ferie på Jespershus Resort sammen med mine forældre, som havde lejet en hytte på campingpladsen, men vi var i campingvogn. Igen havde vi fantastisk vejr og masser af hygge. Vi fejrede Tobias´ fødselsdag i i forteltet, og fandt ud af, at det faktisk kunne rumme hele selskabet.

Ribe Hundevenner fik afholdt Kingsmoor Cup i pinsen, hvor vi jo har tradition for at holde et populært tre-dages stævne. Det er altid skønt at opleve alle de tilfredse deltagere. Echo fik kvalificeret sig til finalen, hvilket jeg var godt tilfreds med, selvom det ikke blev til nogen placering, så elsker jeg at løbe finaler.

Juli:
Vi deltog på Dansk Hundeferie i Nymindegab. Det var en dejlig uge med masser af hygge og lidt hundearbejde. Jeg trænede spor- og eftersøgningsarbejde med Ninja, og det var interessant nok at prøve lidt andet hundearbejde. Jeg har desværre ikke rigtig fået fulgt op på det, selvom jeg syntes godt om det.

August:
Det er en rigtig dyr måned. Faktisk koster den kr. 140.000. Etablering af rensningsanlæg, isokern i skorsten og til sidst, men absolut også det flotteste af projekterne: Etablering af forhave og indkørsel. Min far er en uvurderlig hjælp til denne opgave, og vi er så glade for resultatet, som alle kommenterer, når de ser forandringen første gang.

September:
Echo er for første gang kvalificeret til DM. Vi løber både hold og individuelt og faktisk ligger vores hold "Prinsessen og de tre musketerer" meget lunt i svinget til at vinde Hold DM efter springløbet, men vi kikser totalt, da det gælder. Individuelt blev vi nr. 8 med 10 fejl på kontoen.

Jeg udstiller Ninja for første, sidste og eneste gang, og hun får et "fint" blåt bånd, som jeg er udmærket tilfreds med.

Oktober:
Vi nyder efterårsferien på Sjælland, hvor vi flytter ind hos Tina Mette og Kim i nogle dage, og nyder hinandens selskab. Det er en dejlig ferie - og bedst af alt så fungerer det superfint med de 8 hunde. Vi får blandt andet tid til at tage en tur i Tivoli sammen med Tina Brigo og aflægge et visit hos Hanne Svejstrup.

November:
Den største begivenhed i denne måned er et besøg hos en psykoterapeut, som Henrik og jeg opsøger, fordi spisesituationerne med Silas bliver mere og mere frustrerende. Og selvom det for udenforstående ikke lyder som noget særligt, så er det faktisk et stort vendepunkt for os. For her får vi værktøjer, der letter spisesituationen for hele familien og ser ud til at afværge den indlæggelse, som Skejby stod klar med for at hjælpe os.

December:
Julemåned er lig med hygge. En dejlig juleferie synger på sidste vers og i morgen er første arbejdsdag efter ferien. Jeg kunne sagtens have holdt ferie et par dage mere.
Vi nød juleaften hos mine forældre og blev hos dem et par dage - blot for at køre hjem og pakke bilen om til at 6 dage i sommerhus ved Saksild, hvor den stod på hygge, hygge og afslapning.

2012:
Nu er 2012 stadig i sin spæde start, og jeg glæder mig til at debutere med Ninja i denne sæson. Jeg vil ikke sætte mig mål for sæsonen, men blot se, hvordan vi udvikler os sammen. Jeg føler mig næsten som en ny hundefører, nu hvor jeg skal løbe i stor klasse og pludselig skal løbe med en helt anden type hund. Men jeg glæder mig, for det er altid en fornøjelse at arbejde med Ninja.

Jeg beklager, at gennemgangen af 2011 ikke er ledsaget af billeder, men da mine billeder ligger spredt i en stor pærevællling på div SD kort og harddisks, så vil det nok tage mig flere dage at finde billeder frem til årets tekst, så hermed sætter jeg mig det mål at få styr på billederne  for 2011 i løbet af denne måned. Det er da et meget forsigtigt nytårsfortsæt

1 kommentar:

  1. Tak for gennemgangen af jeres 2011. Det er nu altid hyggeligt at læse denne årsberetning :)
    ..jeg nåede lige at tænke; er det allerede så lang tid siden (februar) at vi besøgte jer på Lundø?? :)

    SvarSlet