torsdag den 29. januar 2015

ohh what a journey...

.. det var lige sådan mine nye amerikanske venner sagde, da jeg fortalte dem om det sidste halve år i mit liv, og hvordan hele denne "rejse" faktisk bragte mig helt til San Francisco sammen med en mine små hundehvalpe.

Klar til at lette i Billund

Jeg fortalte dem, at det hele faktisk startede med, at jeg blev fyret. Ohhh, udbrød de og så meget triste og medlidende ud. Nej nej, måtte jeg stoppe dem. Det var helt vildt fedt. Så kiggede de mærkeligt på hinanden og på mig, hvorpå jeg så måtte forklare dem, hvordan det hang sammen med opsigelsesvarsler og fratrædelsesgodtgørelse og jeg ville noget andet osv.

Nå, men jeg stod så der og tænkte, at jeg nu bare skulle løbe agility og hygge mig, men to uger efter gik Ninja jo i "stykker", og ja, så begyndte jeg kort efter at tumle med planerne om at lave et kuld hvalpe på Ninja. Så synes jeg at hendes pause/rehabilitering syntes mere meningsfuld, og nu havde jeg jo også tiden til at have et kuld hvalpe, hvilket jo også er ret væsentligt.

Parringen bragte mig til Tjekkiet, hvor Jessi, der er far til hvalpene bor. Jeg synes, at han er en fantastisk skøn hund, og et par tjekker viste faktisk også interesse for en hvalp, og derfra ved jeg, at Jessi er ret populær i Tjekkiet, men fra Jana, der ejer ham, ved jeg også, at hun ikke vil lade ham parre mere i Tjekkiet lige foreløbig, da han er far til 5 kuld i Tjekkiet. Nå men det var da også en oplevelse at have 3 dage i Budweiss i Tjekkiet sådan helt på egen hånd.

Jessi og  Ninja

Faktisk har jeg skrevet med folk fra Polen, Spanien, Sverige, USA, Tjekkiet og naturligvis også Danmark i forbindelse med hvalpene. Alle sammen folk, der har vist interesse for at købe en hvalp. Alligevel er de fire af dem endt i Jylland, og den sidste, BlackJack bor så altså nu i Morgan Hill i Californien.

Mens vi venter på hvalpene får jeg en henvendelse fra en amerikansk pige, der hedder Jennifer. Hun er interesseret i en hvalp, og vi skriver længe frem og tilbage. Hun er så også interesseret i et andet dansk border collie kuld, og hun ender så med at prioritere det andet kuld. Men vi skriver dog stadig sammen, og hun følger mine hvalpe. Hun fortæller mig, at hun synes, at det kunne være rigtig spændende, hvis en af hvalpene kom til Californien og spørger mig, om hun skal spørge sine venner, om nogen af dem kunne have interesse i en hvalp.

Det fører så til, at Jennifer formidler en hvalpe til Nick i Morgan Hill. Der er bare lige det lille problem, at Nick ikke har noget pas og derfor ikke kan hente hvalpen selv, hvilket er den betingelse, som jeg stiller. Jennifer og jeg tænker så et par dage på, hvordan vi kan løse det problem. Jennifer arbejdede faktisk også på at overtale sin mand til at tage med til Danmark, når hun skulle hente sin hvalp. Men løsningen på dette problem bliver så i stedet, at jeg tilbyder at levere hvalpen mod at få min flybillet betalt.

BlackJack med sin nye ejer, Nick

Så her er jeg så nu. Hvis nogen for 8 måneder siden ville have kigget i en krystalkugle og sagt: Jeg kan se, at du sidder i San José i Californien om 8 måneder sammen med en af Ninjas hvalpe, så ville jeg havde grinet personen lige op i ansigtet. Det lyder sgu da alligevel for tosset, men ikke desto mindre er det sandt.

Er han ikke bare en skøn hvalp.
Her fotograferet foran Dannebrogsspringet hos Power Paws

Mere om USA turen senere. Jeg har jo en flyvetur på over 11 timer, når jeg skal hjem, så der bliver nok tid til at blogge

1 kommentar:

  1. Lyder som en fantastisk rejse. Nogle gange kan det at lave sit liv helt om give en` masse fantastiske oplevelser... :-)

    SvarSlet