fredag den 26. marts 2010

Drømmen om Amerika

Vi kom hjem torsdag aften. Hvor var det bare skønt at komme hjem igen. Da jeg sidst var hjemme lå der sne i haven, og jeg havde ikke set haven uden snedække siden juletid.

Da vi kom hjem var det nærmest forårsagtigt, og vintergækker og agilityforhindringer var tittet frem på græsplænen.

I dag var jeg så på job for at afholde et spændende og vigtigt møde, som har været planlagt længe før alt det her indlæggelseshalløj.

Det var så den arbejdsdag, og jeg har nu fire ugers ferie. Den ferie har også været planlagt meget længe og vi har havde drømt om en tur til USA. Planen var at vi skulle besøge nogle af mine venner ved New York, og ellers ville vi drage vestover og se noget af den storslåede natur.

Heldigvis klappede vi hesten lidt med planlægningen, da vi startede på udredningen med Silas for et par måneder siden.


Det er svært at ramme munden, når man hænger på sengekanten og ser TV

Heldigvis, for fakta er, at ingen forsikringsselskaber vil forsikre Silas på sådan en rejse, så det er slet ikke muligt at gennemføre planerne. Hvad andet er, så har vi pt ikke overskud til sådan en tur. Så det bliver ikke i denne omgang, så vi har turen til gode til et andet tidspunkt.

Så eneste programpunkt for de fire ugers ferie er en uge i et af Foreningen Cancerramte Børns sommerhuse, som ligger ved Sejerøbugten. Det er ikke helt det samme som en tur til USA, men jeg glæder mig rigtig meget til at hygge mig sammen med mine to dejlige drenge, Henrik og mine firbenede venner.


Det lidt underlige ansigtsudtryk kommer fordi Silas puster efter blomsterne
- det er nemlig sådan noget man gør, hvis man hedder Silas.

Men jeg er vist aldrig gået fra til sådan en lang ferie med en mere flad fornemmelse i maven. Henrik har en måneds orlov nu, og vi har mange nye rutiner, som skal lægges ind i vores hverdag, så det får vi da også lov at øve os lidt på, før det bliver hverdag.


Som et lille ps så glædes vi her i huset over, at Silas har fået lidt runde kinder, som I jo også kan se på billederne i dette indlæg.

7 kommentarer:

  1. Jeg tror da også, at det bliver meget dejligt for jer fire (+dyr) at være sammen herhjemme - ikke mindst set i lyset af de sidste par ugers begivenheder. USA render ingen steder, så den tur tager I bare senere. Jeg hørte, at Tobias havde sagt til dine forældre, at det ikke gjorde noget, at turen ikke blev til noget i denne omgang. Han vidste, at I kommer afsted på et senere tidspunkt, for når du havde lovet ham noget, så holdt du det altíd. Hvor stort af ham at sige sådan. Jeg fik næsten helt ondt i maven, da jeg hørte det.
    Men jeg håber, at I får en rigtig dejlig ferie herhjemme i det danske. Knus fra Pia M.

    SvarSlet
  2. Ja hvor har han fået runde kinder, det er dejligt at se :)
    Jeg kan godt forstå at du har en lidt flad fornemmekse til de næste 4 uger, men jeg tror slet ikke i ville kunne nyde turen, og som Tobias så fornuftigt siger så tager i den en anden gang hvor der er overskud til den :)
    God tur i sommerhuset - det bliver da også rigtig hyggeligt :)

    SvarSlet
  3. God ferie Berit. Kan virkelig godt sætte mig ind i den flade fornemmelse du må føle... Jeg håber at ferien gør jer godt :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har fulgt med en periode nu og jeg er nødt til at sige I er super seje.. Begge mine unger har været/er under mistanke for CF.. Men "desværre" ikke af det normale gen, så det er lidt svære at finde ud af.. Min lillebror har CF og er idag 20, snart 21 år.. Han har det godt og hvis bare man sørger for at passe medicin og behandling, så kommer man langt..
    Mht til rejsen, så kan han dækkes nogle steder.. Vi har med mine forældre ofte været ude og rejse i op til 2 måneder til Thailand mm.. Forberedelserne er der, men muligheden er der også..
    Jeg håber I vil nyde ferien hjemme istedet.. Og hvis du har spørgsmål eller brug for at snakke med nogen med CF tæt inde på livet, så sig til..

    SvarSlet
  5. hvor er det dejligt at læse at I er blevet "løsladt", og det kan godt være det ikke bliver USA denne gang, men når det nu skal være så er det da rigtig godt at det er nu I har 4 uger til fri disposition, så I har god tid til at lære de nye rutiner inden hverdagen tager over

    SvarSlet
  6. Jeg er vild med det billede, hvor han puster til blomsterne :o)
    Rigtig god ferie.

    SvarSlet
  7. Tak for jeres kommentarer.
    - Og Lisbeth, dig vil jeg meget gerne i forbindelse med, men jeg har ingen kontaktoplysninger på dig..... :-)
    Hvis du læser det her, må du gerne skrive til mig på berit @ agilityterrier.dk

    SvarSlet