søndag den 24. april 2011

Dejlig påskeferiestart

Mandag kørte jeg hundene og Silas hjem til mine forældre.

Henrik og jeg havde bestilt et gourmetophold fra tirsdag til onsdag på Hotel Baltic i Hørup Hav. Det var et tilbud, som jeg var faldet over på Sweetdeal. Det er et genialt koncept, hvor man kan i afgrænsede perioder kan få meget fordelagtige rabatter på udvalgte varer, så som weekendophold, massage, 3 retters menuer og meget andet. I dette tilfælde fik vi et gourmetophold for to personer for 1190 og det koster normalt ca.kr. 2300.

Vejret var jo aldeles perfekt, da vi trillede sydpå. Jeg øjnede så lige chancen for at besøge min yndlingstøjbutik i Sønderborg. Jeg har handlet hos "Viller" på Perlegade et par gange før, og jeg synes, at man får en meget udsøgt betjening, og jeg har allerede lagt flere tusinde kroner dernede, men også gjort nogle fantastisk gode køb. Der får man virkelig betjening og ærlighed, og de er supergode til at finde spændende ting frem til en (som man vel at mærke bruger efterfølgende). For mig er det forskellen mellem at jeg lægger kr. 369 i butikken eller måske kr. 3.690.

Men shopping i Sønderborg var bare en afstikker.....  Hotel Baltic ligger ned til lystbådehavnen i Hørup Hav. Vi fik et skønt værelse i gammel autentisk stil - ikke mindst med en dejlig udsigt ud over lystbådehavnen. Vi fik en dejlig 5 retters menu, hvor mængden var særdeles tilpas. Ganske interessant og velsmagende retter, men mest af alt bare dejligt bare at have tid kun til hinanden og til bare at snakke sammen.

Vores værelse i smuk gammel stil

Dejlig udsigt fra værelset

Onsdag kunne vi så trille nordpå igen og lade os genforene med Silas og hundene og holde resten af påskeferien sammen med dem - og ikke mindst Tobias, som i påsken vil beære os med sit selskab.

1 kommentar: